MEB, ulusal eğitim müdürlükleri yönetmeliğinde ÖMY ile TYMM’ye yönelik düzenleme yaptı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB); Öğretmenlik Meslek Yasası (ÖMY) ile öğretmen atamalarında sistem değişikliğine gitti ve Ulusal Eğitim Akademisi ile atama sisteminde fakültenin akabinde bir eğitim süreci zaruriliği daha getirdi. Bakanlık; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) isimli öğretim izlencesiyle (müfredat) de eğitimde dinci/gerici anlayışı arttırdı. Bakanlığın bu iki uygulamasına ait başta eğitimciler olmak üzere toplumun farklı kesitlerinden reaksiyonlar sürüyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ise tepkilere rağmen mevzuatı ÖMY ile TYMM’ye yönelik düzenlemeyi sürdürüyor.

MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ YÖNETMELİĞE EKLENDİ

MEB, dün Resmi Gazete’den yeni Millî Eğitim Bakanlığı Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’ni yayımladı. Bakanlık yeni yönetmelikle ulusal eğitim müdürlüklerinin ÖMY ve TYMM’yle bütünleşikleştirilmesini sağladı. Açıklanan yeni yönetmeliğe Ulusal Eğitim Akademisi eklendi. Yapılan değişiklikle Millî Eğitim Bakanlığı Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’nde yer alan “Öğretmen yetiştirme ve geliştirme hizmetleri” kısmı çıkarılarak, ilgili kısma “Mesleki gelişim şubesi” başlığıyla Ulusal Eğitim Akademisi eklendi. Böylelikle; ulusal eğitim müdürlükleri ile Ulusal Eğitim Akademisi ortasında “öğretmen yetiştirilmesine yönelik plan, tasarım ve işleyiş kapsamında eşgüdümü sağlandı.

DİN ÖĞRETİMİN YAYGINLAŞTIRILMASI MİSYONU GETİRİLDİ

Yönetmelik değişikliği kapsamında ise din öğretimi hizmetleri şubesinin vazifeleri de genişletildi. Bu kapsamda daha evvel yönetmelikte yer almayan kelam konusu şubeye; bakanlıkça belirlenen izlenceler doğrultusunda eğitim kurumlarında din ve ahlâk eğitim-öğretimini geliştirmek ve yaygınlaştırmak, imam hatip ortaokullarında ve Anadolu imam hatip liselerinde hafızlık eğitimine yönelik yapılan çalışmaları yürütmek vazifeleri de verildi.

Kaynak: Cumhuriyet

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*